koenenrianne.reismee.nl

Het einde is in zicht!

We waren gebleven in Bocas del Toro in Panama. Daar hebben we een heerlijk weekje gefietst, gesurft, gesnorkeld, veel dieren gezien (dolfijnen!!) en vooral veel gekaart met leuke mensen. Hierna zijn we met de hele reutemeteut naar het paradijs op aarde gegaan: SAN BLAS!

San Blas is een eilandengroep van zo’n ongeveer 400 kleine eilandjes die bewoond worden door de Kuna’s. We zijn met een stel naar het eiland Robinson gegaan en hebben daar onze eigen expeditie Robinson gehouden. Het eiland is eigenlijk niet meer dan een klein zandstrand wat vol staat met palmbomen en waar je een klein hutje van bamboo hebt. Je wordt wakker op het strand, loopt in bikini de zee in voor een verfrissende douche, mag naar het ‘zwevend toitlet’ waar de visjes zich ontfermen over jouw uitwerpselen en doet de hele dag eigenlijk niets anders dan snorkelen, spelletjes spelen en niets doen! Na een paar dagen hebben we dit paradijsje ingeruild voor de hoofdstad van Panama: Panama City. Met Tommer en Christa hebben we daar lekker geshopt, gegeten en zijn we naar het panama kanaal geweest. Vervolgens met z’n vieren lekker gesurft en gekaart in Santa Catalina aan de kust. Koen heeft zelfs gesurft op een pointbreak! (vraag me niet wat dat in houdt, maar de golven waren hoog en koen is er levend vandaan gekomen)

Uiteindelijk hebben we in David afscheid genomen van onze Haagse vrienden en weer met z’n tweetjes op pad gegaan naar Costa Rica. Hier zijn we de surfstadjes aan het afgaan en vermaken we ons goed met op het strand hangen of lekker lezen terwijl de apen ons eten proberen te stelen. Na Dominical, Quepos, Montezuma zitten we nu in Santa Teresa onze laatste daagjes af te tellen…

Na een fantastische reis van vier maanden, 9 verschillende muntsoorten, een hoop vervelende grensovergangen, zo’n 100 chicken bussen en een hoop rijst, kip en rum hebben we natuurlijk ontzettend veel geleerd.

Wist je dat…

- hangmatten top zijn
- Jezus en Maria in midden-Amerika als zwarte ‘mensen’ afgebeeld worden
- het communisme wat de Castro’s voor ogen hebben is een leuk idee maar niet werkt
- mensen niet begrijpen dat als we een taxi willen we dat zelf wel kunnen vragen, dus dat ze ons niet de hele dag lastig hoeven te vallen
- Flor de Cana de beste rum is van de hele wereld!
- het hilarisch is als er bij een voetbalwedstrijd wordt gescoord en de presentator net zolang GOAL roept tot hij geen adem meer heeft (ook als de tegenstander scoort)
- we op 25 augustus om 18.20 landen en dat iedereen welkom is op schiphol J
- reizen helemaal super gaaf, cool, tof en geweldig is!!

M&M

Mijn laatste berichtje aan jullie... haha!
Wat een onwijs leuke tijd hebben jullie gehad en wat gaat het snel... nog even genieten!!!

Tot heel snel en een goede vlucht alvast,
Liefsssss

jeanny van delft

koen en rianne ik weet dat jullie het super naar je zin hebben gehad en hoop dat je een veilige en gezeliige thuisreis hebt
veel groetjes uit schijndel

mirjam (guatemala/belize)

Hey Koen en Rianne,

Ik zie dat jullie nu sinds een paar weekjes terug zijn. Ik zat net te denken aan het reizen en bedacht me jullie site weer eens te lezen. Herkenbare verhalen. Zo te lezen hebben jullie het super gehad! Succes met het afkicken van het reisleven.

Groetjes Mirjam