koenenrianne.reismee.nl

Go Slow at Belize

Het lijkt alsof we beland zijn op een filmset van een malibu-reclame! Een filmset genaamd Caye Caulker in Belize. Na een paar daagjes Flores in Guatemala kregen we weer de dringende behoefte aan strand en zee en hebben we de bus en boot gepakt naar dit grappige eilandje in Belize. Belize lijkt totaal niet op een land uit Midden-Amerika. De mensen hier spreken engels met een grappig accent . Ze zijn voornamelijk van Creoolse afkomst en lijken Bob Marley als hun grote voorbeeld te hebben (en zijn dan ook 70% van de dag zo stoned als een garnaal). Caye Caulker is een eilandje wat lijkt op een soort vissersdorpje met allemaal grappige houten, gekleurde huisjes. Auto's rijden hier niet maar golfkarretjes daarin tegen in overvloed! De straten zijn allemaal gewoon zandweggetjes en de lokale bevolking ziet het nut van schoenen dan ook niet in. Het motto van het Caye Caulker is: ‘Go Slow'! Alles gaat dan ook op het tempo'tje relaxed en we worden de hele dag door aangesproken met 'What's up, bro!' Meestal komt daarna de vraag of we wiet willen. Koen is helemaal gelukkig dat ie de mensen weer kan verstaan en maakt daar dan ook dankbaar gebruik van! Het motje van de chicken kebabs zegt ons de hele dag door enthousiast gedag en we hebben ook al vrienden gemaakt met één of andere vage Belizaanse jongen die ons standaard begroet met ‘de boks'!

Gister hebben we ons het motto ‘go slow' eigen gemaakt en hebben we lekker in de warme zee gelegen, veel visjes en zeesterren gezien en wat gekletst met wat andere Nederlanders (blijkbaar hebben we een erg reislustig volkje). ‘s Avonds kennisgemaakt met de plaatselijke reggeabar waar ze in plaats van barkrukken, schommels hebben hangen! We slapen in een heerlijke cabana in een guesthouse die verder totaal leeg is. Dit betekend dat we de schommelstoelen en hangmatten voor ons zelf hebben dus we vermaken ons goed! Vandaag voor de verandering weer in de zee gelegen en lekker gesnorkeld. Morgen gaan we een snorkel tour maken en gaan we (als het goed is) haaien, roggen en zeekoeien zien!

Wat hebben we het toch zwaar....

Hasta la vista!

Koen y Rianne

Reacties

Reacties

Vuns

Dat is n mooi motto "go slow" zou ik me denk ik ook wel lekker bij voelen. Ik zit nu te ontbijten om zo te kunnen gaan werken, maar ik heb geen zin, wil snorkelen en zeekoeien zien! Maar ik ga komend weg met voetbal, weekende Gent. Zal geen snorkelen worden, maar zeekoeien zullen daar ook vast wel rondlopen. Geniet ervan daar, en optijd ademhalen. x

Liesbethenco

ha ha wat zullen jullie een shock krijgen als je weer terug komt in het jachtige Nederland. Ik zou zeggen blijf zo lang mogelijk weg!

Ruud en Jolijn

Zeekoeien? Als Koen naar zichzelf kijkt? haha! Weer leuk om te lezen, erg relaxed. En Koen ben je zelf ook al stoned geweest??? Go Slow bro! Mazzle, nog veel plezier!!!

Appie

Wow klinkt goed koentje en rianneke, en ik maar denken dat jullie nog in mexico zaten?! Zoals je van de vuns al leest zitten wij ook niet stil hier, er wordt nog wel eens een putje gespeeld en vincent zit van het weekend ook in het buitenland, terwijl vlokkie hier op z'n tijd een lekker stukje pingeld! En dinsdag vlieg ikzelf de grote plas over richting Canada. Zo, nu eerst even het vuilnis naar het gangetje brengen... Geniet ervan he!!

Nai

Vet kool,
Haak is een zeekoe....hehe.
KUS

dine en frans

Wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lekker genieten en niet te moe worden.

Franske

Uiteindelijk nog haaien gezien? Hebben jullie ook al een beetje gedoken in Belize? Zal ook wel chill zijn alleen lijkt het me niets als die stoney toneys alle diving gear gereed maken. Zal er vast wel wat vergeten worden...

Boks!

Esmé

Oooo wat ben ik jaloers op jullie mooie verhalen!

Geniet!! Maar ik heb het idee dat jullie dat al doen ;)

xxx Es

Nai

trouwens ik zie dat je lekker profijt hebt van je mooie zonnenbril, kan ook niet anders dan dat het een fantastisch kado was ;)
koen, niet te stoned worden he!
xxxxxxxxxxxx

Iefke

JALOERSSSS!!! Haha klinkt echt heeeel chill!!
Ik heb afgelopen woensdag nog lekker een biertje gedronken bij Appie en vlokkie.. En op dit moment lukt het studie ontwijkend gedrag me ook aardig!!
Ben benieuwd hoe de zeekoeien en haaien zijn..:P!
Keep it cool, keep it slow;)!

dikke x

ps. we hebben morgen poolparty bij Ranell, dus ik zal jullie de roddels daarover in de loop van de week wel mailen!!

M&M

Jaaa hoor! Jullie doen daar maar...ik maar hard werken ;-)!

Haha,helemaal leuk hoor. Geniet geniet geniet!

MEIKOS

Mirjam

Hey Koen en Rianne,

Vanuit Tulum een berichtje. Het is hier echt prachtig! Precies zoals jullie vertelden. Hoe was het snorkelen in San Pedro? En Gilbert nog tegengekomen? Waar zitten jullie nu?
Wij gaan vandaag met de nachtbus naar San Christobal. Nog 11 dagen te gaan, dus ..... ieghhhhhh... we hebben nog lang geen zin om dit leven op te geven.
Fijne reis!

Loes

Hoihoi!

Wat super leuk om jullie verhalen en foto's te kunnen kijken! Wel een beetje druk! ik heb nog 2 van die reislustige mensjes in mijn omgeving die op het moment in Australië en Zuid-Amerika zitten! En allemaal jullie verhalen mee lezen en kijken! T is zoooo leuk om te doen, maar tegelijkertijd afstuderen, werken, huishouden volhouden en nog chillen is wel heel erg druk!!!

Wel echt heel leuk te lezen van alle avonturen! :)

Nog heeel veel plezier daar!

liefs loes

Anne

Schatties!

Dat klinkt echt paradijselijk!!
En al die reggea daar maakt het echt heel chill!

Snorkelse, kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!