koenenrianne.reismee.nl

Pura Vida in Costa Rica!

Ole, daar zijn we weer en we zijn in Amerika! Ow nee het is Costa Rica. Al zijn de verschillen soms moeilijk te vinden aangezien dit de 51e staat van Amerika lijkt. De Ticas (inwoners) spreken vaak een aardig woordje engels en de Food mall´s met Mc Donalds, Burgers King en KFC worden overal uit de grond gestampt. Voordeel: supermarkten waar ook daadwerkelijk alles te krijgen is (joepie!). Nadeel: het is hier gigantisch duur. Ze zijn gewend aan de (vooral Amerikaanse) toeristen en weten alle tours, eten en kamers goed te prijzen. Mochten er iemand zijn die meeleeft met deze twee arme backpackertjes dan zijn sponseringen altijd welkom!

Maar we waren in Nicaragua gebleven. Granada is een mooie koloniale stad maar veel te toeristisch voor ons dus we zijn snel naar het surfstadje San Juan del sur gegaan. Hier hebben we een week vakantie gevierd (moet af en toe ook gebeuren) en veel gezond, gesurft en gefeest. En het nieuws van het jaar: Ik (Rianne) heb na vier jaar trauma (surfplank in m'n oog) weer op een surfplank gestaan!! Inderdaad, gestaan nog wel. Nadeel was dat ons vriendinnetje Anouke mijn trauma overnam. Ze had drie vinnen in d''r gezicht gekregen en moest naar het ziekenhuis om er één te laten hechten. Wij met z'n tweeen naar het ziekenhuis wat meer een smerig kamertje was en waar ze ook niet snapten dat je na een verdoving even moest wachten... Hoop hier nooit naar het ziekenhuis te moeten..
San Juan was echt een paradijsje voor ons, veel leuke mensen leren en kennen en moeilijk om het weer achter te laten. We hebben onze grote vriend Hans daarom meegenomen naar Costa Rica en zijn lekker met z´´n drieen verder gaan reizen.

In Costa Rica zijn we naar de bergen in Monteverde gegaan. Een hele vet, coole, gave canopytocht gemaakt. Stel je een draad voor waar je aan hangt en als een gek over de jungle sjeest. Helemaal top! We hebben zelfs een Tarzan-swing gedaan, waarbij je als Tarzan (zoals de naam al deed vermoeden) een vrije val maakt en dan aan een touw heen en weer bungelt. Na een paar dagen weer het mooie weer opgezocht in La Fortuna, de plaatselijk feesttent opgezocht en daarna snel verder gegaan naar de hoofdstad San José. Een stuk leuker dan verwacht en ´s avonds Harry Potter gezien! Maar dan voor 3 dollar...hihi. Vervolgens de jungle opgezocht in Tortuguero! Met twee Nederlandse meiden ´s nachts 1,5 uur op het strand gewacht in de hoop wat schildpadden te zien. Uiteindelijk om 23.30 was het raak: een gigantische schildpad was eieren aan het leggen: OLE! We hebben het hele proces van leggen en ingraven gezien dus gelukkig niet voor niets gewacht. Volgende vier uur in een bootje gezeten weer terug naar het vaste land. Heel wat apen, krokodillen en vogels gezien. Uiteindelijk aangekomen in het Carribische Cahuita waar we weer konden genieten van de raggea-barretjes, het strand en de jungle. Met een grote groep Nederlanders (we blijven ze maar tegenkomen) hebben we drie dagen gebbq´t en vervolgens de plaatselijke bar op z´n kop gezet. Costa Rica is ons honderd procent meegevallen. Buiten de Amerikanen, de vele andere toeristen en de prijzen is het een ontzettend mooi en groen land!

En nu zijn we in Panama beland! Na een frustrerende grensovergang (tussen frustratie en grensovergangen blijkt een onvermijdelijke connectie te zitten...) zitten we eindelijk weer in een echt Midden-Amerikaans land met leuke chicken bussen en waar overal voedsel op straat wordt verkocht. Panama is wel weer duidelijk een stuk armer dan Costa Rica en je ziet kinderen op grote vuilnisbelten vol met gieren op zoek naar wat eten. Toch vreemd om te zien.
Met Hans (omgedoopt tot onze adoptiezoon) en twee andere Nederlanders zitten we nu op een eiland, Bocas del Toro, in een geweldig appartement en hebben zelfs gekleurde beachcruisers (fietsen) ter beschikking! We genieten, Pura Vida!!!

Hasta luego,

Cun y Ariana (op z´n spaans)

Reacties

Reacties

Nai

Ariana, hahaha!
Best een leuke naam, misschien iets voor jullie kroost ;)
Schatjes wat zijn jullie lekker aan het genieten en doen jullie leuke dingen. Helemaal jaloers!!
Ik vind persoonlijk dat je die beachcruiser best even opvouwbaar kan maken en in je backpack proppen voor mij...kleine moeite lijkt me toch ;)
Geniet de laatste weekjes intens want het weer is hier weer lekker kut. Beh. Voor je het weet zijn jullie bruiner dan dat ik ben (of niet..) maar iig iets in de richting.
Ik ga je nog even een mail sturen met updates. Altijd gezellig.
kusjes

Suuuuz

WAUW! Wat een mooie verhalen en leuke foto's! Jullie zijn echt hard aan het genieten. Ik ben heeel erg jaloers! Nog heeel veel plezier en doe ze dara de groeten van mij ;-)

Liefs Suuz

loes

Rianne! Wow! Je maakt echt geweldige dingen mee en zo leuk hoe je alles beschrijft :) ik hoor je praten hihi
ik hoop dat je nog een hele leuke tijd hebt in verwegistan!
Lijkt me leuk je daarna weer keertje te zien xx loes

Fidel

Gaaf hè die schildpadden, dat heb ik dus vier weken mogen doen :) Leuk om nu dezelfde indrukken te horen en dezelfde verhalen te lezen!! Geniet er nog van want voor je het weet zitten jullie?? weer in France ;) Veel plezier op San Blas...

Kus

Anne

Wat klinkt dat allemaal weer super en ook heerlijk herkenbaar!!
En wat moet Panama weer leuk zijn na het 'gringo' costa rica!
Geniet er nog maar even van!!!!
Tot (veel te) snel!
Kusie!!

p.s.: Rara welke film ik hier ook net voor 3 dollar heb gezien?! Harry potter haha!! :)

daan

Hallo Koen en Rianne,

Leuke foto's jullie zien er goed uit. Nu niet teveel gaan eten met al die foodmalls.
Geniet ervan, dikke kus Daan
En natuurlijk van Sara, Guus en Frank

Barry

hoi [stop]. gaat goed [stop]. veel plezier nog [stop]. tot snel [stop]. we bellen [stop]. doei [stop]. barry [stop].

Linde

Heej Rianne en Koen,

Ik zie nu pas jullie reisverhalen, heb ze gelezen, ben best jaloers maar ook erg blij voor jullie.
Het klinkt heerlijk!!
Hier in Nederland is het deze week best lekker weer
(ow.. de poes breng net WEER een levende muis voor me binnen.... zo kan ik toch niet aan mijn scriptie werken...).
Nog heel veel plezier op jullie reis.
Ik ga even op muizenjacht...
kussen Linde

iefke

Lieverds!!
Pff ik begin jullie nu echt te missen hoor!! Jullie mogen van mij weer thuis komen:D Hier in la france nog steeds alles goed! Leuk te horen dat het bij jullie ook nog steeds goed gaat!
Dikke kus ief
ps. check your mail!

mark en sharon

Hey Koen en Rianne,

we blijven jullie nog steeds volgen op jullie advontuur. Koen ik verwacht naar al die inspanningen dat je buikje wel iets gespierder zou zijn, maar hij lijkt veel op de mijne.
Rianne en Koen geniet ervan en tot snel.

Mark en Sharon

barry

allemaal leuk en aardig dit reisje, maar belangrijker lijkt me: Wanneer komen jullie weer thuis?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!