koenenrianne.reismee.nl

het paradijsje Baracoa

Hola allemaal!

Wat leuk dat jullie ons niet vergeten zijn! Heel leuk om alle reacties te lezen en bij deze bedankt voor alle smsjes voor mijn verjaardag!

Na heerlijk uitgerust te zijn in Trinidad zijn we weer verder gaan reizen en hebben een aantal stadjes gezien. Camaguey en Bayamo waren leuk voor één dag. We hadden een wandeling van 3 dagen gepland in de Sierra Maestra waar de revolutie van Fidel en Che is begonnen. Bij het boekingshotel aan gekomen bleek de berg afgesloten te zijn omdat waarschijnlijk Raul Castro had bedacht een wandelingetje te gaan maken! Pech, maar we hebben de dag goed besteed door voor 4 cent heel veel ijs te eten!

Hierna zijn we door gegaan naar Santiago de Cuba; de tweede stad van Cuba. Het is een ontzettend drukke stad waar veel verkeer is. Er liggen wel zebrapaden, maar het nut daarvan is ons nog onbekend. helaas ben ik op mijn verjaardag geveld door buikkrampen dus heb het rustig aan gedaan en de mojito's maar even links laten liggen. Vanaf Santiago zijn we verder gereisd naar het oostelijkste puntje van Cuba: Baracoa!

Baracoa is heel anders. Lekker rustig en ontzettend groen! We hebben de eerste dag een goeie mountainbike tocht gemaakt. Omdat we na korte tijd de weg al een beetje kwijt waren zijn we 5 uur berg op, berg af gefiets en door kleine dorpjes gekomen waar ze geloof ik nog nooit van toeristen gehoord hadden! Heel gaaf en heel veel gezien! De volgende dag hebben we lekker uitgerust en de dag daarna zijn we een wandelingetje gaan maken. Dat was althans het plan totdat we tywee Cubanen tegenkwamen. Ze vertelde dat ze in een beschermd natuurgebied woonden en dat we mee konden om te kijken. We zijn met ze meegelopen en het bleek dat ze een soort van gids zijn in hun eigen gebied. We hebben geklommen en geklauterd in een heel mooi gebied en kwamen uiteindelijk bij een grot uit! Hier hebben we heerlijk in gezwommen: echt een topervaring! Daarna zijn we nog volgepropt met vers fruit dus we hebben weer een geweldige dag gehad!

We komen steeds meer in aanraking met Cubanen die niets van ons willen maar het gewoon leuk vinden om wat te kletsen. We leren dan ook veel van het land, van de cultuur en vooral van de mensen. Cuba is moeilijk te doorgronden en het heeft veel tegenstellingen. Daarover later meer!

Het gaat erg goed met ons, we hebben onze draai gevonden en genieten! Koen werkt al goed aan z'n spaans en aan het op cubaanse manier 'sissen' naar de vrouwkes: hilarisch!

Er zullen meer verhalen en foto's komen vanaf 27 mei. Dan vliegen we naar Mexico en hebben we als het goed is een betere internet aanlsuiting. Hou ons op de hoogte!

hasta luego,

Koen y Rianne

Reacties

Reacties

pim

Leuk verslag, zo te horen vermaken jullie je prima!

Veel plezier nog verder en zal aan jullie denken als wij weer tentjes staan op te bouwen..

Drink maar een goeie Mojito op het Brunotti Camp

Heel veel plezier nog verder!

Nai

Leukleukleukleuk, gewoon leuk dus. Ik heb ook veel te melden maar laten we dat over de mail doen. Oe ik heb wel een impulsaankoop gedaan en die krijg ik vrijdag. Een Iphone. Waarom? Gewoon ik was brak en wou wat kopen zonder de deur uit te gaan.
Doei en groeten aan je voeten!
Ook jij koen

M&M

Oooh ik ben nu al jaloers....grrrr!
Ik aan het werk en jullie allemaal leuke dingen aan het mee maken.

Supers hoor!

XXX Meik

helma

klinkt goed allemaal, natuurlijk helemaal mooi als je de real live kunt meemaken!!!!
rianne alsnog proficiat en samen nog veel genieten daarzo!!!
gr.helma

Yvette

Hey koen & rian!

Wat klinkt het allemaal super gaaf! Heerlijk om lekker te mountainbiken en dan in pure plaatsjes te komen waar nog geen toerisme is! Heerlijk! En dat zwemmen in die grot.. echt zo gaaf gewoon!

Jongens lekker blijven genieten en alvast veel plezier in mexico!

Liefs en dikke kus, Yvette

daan

Dag Koen en Rianne,

Leuk man, geniet er maar lekker van. Grote Koen je krijgt van Sara een dikke handkus, want die moest ik van de week voordat ze ging slapen aan je geven. Dus let op als er een kus uit de lucht komt vallen.....dan is ie van Sara.

Groet Daan

Anouk

Hee jongens!

Stiekem toch jaloers lees ik jullie berichtje! Als we in de buurt waren hadden we een flesje Havana voor je meegenomen Rianne, maar dat zit er helaas niet in;) Alsnog gefeliciteerd!! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad en je kusje van een dolfijn hebt gekregen! (Toch, Koen???)

Bruin ze nog en hopelijk tot over een tijd goed en wel in Nederland!!

Heel veel plezier nog!

Liefs Anouk (en Steffie vanuit Heerlen hihi)

Barry

hee Campers,

Na deze spectaculaire verhalen kriebelde het zo dat wij ook besloten en dergelijke reis te maken. Camper volladen en naar camping Klein Canada. Vergelijkbaar met waar jullie zitten, denk ik. behalve blikken bier in plaats van Mojito's. Nu heeft alleen de motor het begeven. Even een nieuwe motor kopen dus...

Ben je trouwens Gabriel sotomajor nog tegen gekomen?

Barry

sillie

Ha Koen en Rianne,
Wat hebben jullie het toch slecht, ben benieuwd naar de foto's als die komen, want het zal er ook wel mooi zijn.
Gelukkig ga ik morgen ook weg, dus zijn jullie niet meer de enigen met mooi weer.
En Rianne, alsnog van harte gefeliciteerd, Koen zal je wel een mooi cadeau hebben gegeven?!!

Annika

Dag lieve Koen en Rianne,

Om even met slecht nieuws te beginnen: IK MIS JULLIE!!!
Super leuk om te lezen dat jullie het zo lekker hebben en dat verdienen jullie ook!!
Geniet er maar lekker van en hou ons op de hoogte!!

Hele dikke kuss

Anne

Lieverds,

dat klinkt weer goed!!!
Super jammer dat we niet bij elkaar in de buurt aan het backpacken zijn, hadden we even samen kunnen chillen! :)
Alvast veel plezier in Mexico!!

Dikke kus!

P.S: Rian, ik mis je wel!

Stef

He koen, ik sis me te pletter hier maar de vrouwen kijken alleen naar hun fietsbanden en niet naar mij!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!