koenenrianne.reismee.nl

Habana Vieja

Allereerst: We zijn in Cuba en hebben een prima reis gehad!! Geen dikke mensen naast ons en jullie weten toch dat ik geen koffie drink:) Dus leuke grap en goed geslaagd!!

Ons eerste berichtje vanuit Cuba: wat een apart land is dit! Er wrdt gezegd dat Cuba het land van de tegenstellingen is. Wij sluiten hier ons helemaal bij aan. Aan de ene kant zijn er de mooiste gebouwen, de geweldigste muziek en een mooie zee. Aan de andere kant staan er veel huizen vervallen bij en hebben de mensen weinig te besteden waardoor ze het geen probleem vinden om toeristen op te lichten. Iemand zei ons dat Cubanen twee handen gebruiken: in hun rechter krijgen ze wat van de regering, de linker pakt wat hij kan krijgen. We moeten dus continu checken of het wisselgeld wel klopt en we betalen zowiezo 25 keer zoveel als de Cubanen. Er bestaan namelijk twee muntsoorten. De CUC (we noemen ze kukjes), dit is het geld voor de toeristen en de cubanen willen het graag hebben zodat ze wat luxe goederen kunnen kopen. Daarnaast is er de pesos cubana, voor de cubanen zelf. Ze verdienen echter weinig. Een dokter verdient net zoveel als een ober (met dank aan het socialistisch systeem). Dus iedereen probeert op 'illegale' manier wat bij te verdienen van de toeristen.

Nu even over ons: Nadat we over de enorme cultuurshock heen zijn gekomen zijn we lekker aan het genieten. Het ene moment gaat dat helemaal super met twee mjito's in de hand (voorbij nada), het andere moment is het lastiger omdat we geen meter kunnen lopen doordat we worden aangesproken door iemand die wat van ons wil. (schijnbaar zien we eruit als toeristen:)) We hebebn de tweede nacht een supercasa gevonden en slapen dus leuk bij de mensen thuis. We hebben de hersey-trein naar Mantanzas genomen, onderweg wat leuke amerikanen en engelsen leren kennen. En nu zitten we in een prachtig paradijsje in Varadero. Mooiste zee ooit!!! Hou ons op de hoogte!

Besos,

Koen y Rianne

ruud en jolijn

hey koen en rianne

wat een leuk verhaal! klinkt allemaal super wat jullie daar mee maken!
klinkt allemaal erg goed!
nog heel veel plezier pas goed op elkaar!
we kijken uit naar het volgend verhaal..

groetjes ruud en jolijn

Fidel

Hola mis amigos,

Como estás? Aquí en Broekhovenseweg 15c está muy bonito y me gusta mucho! Yo tengo un pregunta para ti: Como está en mi palacio en Havana? Ustedes son invitado para beber un cerveza con mi hermano Raúl! Yo voy a disfrutar mi tiempo aqui en Tilburg y nosotros veremos pronto! Viva la revolution!!

Ciao

leon en lieneke

hey koen en rianne,

fijn dat jullie het goed maken. nog heel veel plezier op jullie reis en geniet ervan.

liefs leon en lieneke

pim

Klinkt goed allemaal en wij maar zwoegen hier met die . . . tentjes!

Veel plezier!!!

Tante Liesbeth

Deze fou maak ik dus niet meer. Aan het begin van de dag even op jullie site kijken. Als ik dat zo lees Cuba, strand, midden Amerika is mijn dag verder helemaal verknalt! Wat doe ik hier in Nederland!
Hier alles echt Nederlands. Niet al te lekker weer, iedereen haast, veel verplichtingen, pantykousjes in de aanbieding bij de Hema, kortom zoooooooooooo saaaaaaaaaaaaaai. Geniet van jullie tijd daar!

Big Hug
Tante Liesbeth

Mark en Sharon

He Koen en Rianne,

ik hoef niet te vragen hoe het gaat wat dat heb ik al gelezen. Geniet ervan en niet te veel aan de vreemde dranken Koen, je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

Groeten mark en sharon

jeroen

potverdikkeme wat een leven hebben jullie...
klikt allemaal als een geweldig avontuur..jullie verdienen het!!
enjoy!!!

p.s. vlokkie spreekt ook een aardig woordje spaans..